Hoppa till sidans innehåll

Ordningsregler vid tävlingar


Det ska vara kul att var med på tävlingar.

 

Kom till tävlingen utvilad. Respektera ankomsttiden som tränaren har gett dig. Samåk gärna med andra som också ska tävla.

När du representerar klubben på tävlingar ska du uppträda på ett korrekt och sportsligt sätt.

 

Lyssna alltid noga på de instruktioner som din tränare ger!

 

Använd Spiggarnas egna profilkläder vid tävlingar.

 

En del tävlingar kan bli utdragna, då är det bra att ha något att äta och dricka med sig. Frukt är lämpligt att äta. Däremot ska man inte äta godis och kolsyrad läsk under tävlingen, det får vänta till efteråt.

 

Förbered dig väl inför loppet som du ska vara med i. Kontrollera vilket heat och vilken bana du ska tävla på. Var varm innan du tävlar. 15 min uppvärmning före loppet kan göra att du simmar 2 sekt snabbare på 100 m. Uppvärmningen ska ske direkt innan loppet. Glöm inte att stretcha efter loppet. Om det finns möjlighet till "avsim" ska detta utnyttjas.

 

Vid tävlingsmomentet, tänk positivt. Försök att för dig själv gå igenom loppet. Från perfekt start, fint första armtag, bra vändning och snabb final.

Tänk att "det här loppet ska bli det bästa jag någonsin gjort"

 

Lycka till!

Uppdaterad: 2012-11-17 18:16
Skribent: Lisbeth Johnsson

Postadress:
SK Spiggarna - Simidrott
Mats Ekstrand, Rödhakegatan 2
26877 Kågeröd

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info